Viktig information för dig som har bokat

Så här går det till
Flotten kommer att ligga på den plats ni har valt och ni tar er dit på egen hand med t.ex. bil, taxi, buss eller båt.
Flotten ligger still på platsen under hela hyrestiden och ni sköter festen själva.
Ni kommer alltså till en obemannad låst flotte.


Spara tusentals kronor !
Läs instruktionerna så slipper ni kostsamma skador...

... se till att alla i gruppen förstår vad som gäller.
Om det behövs så tar vi in hantverkare eller städfirma för iordningställa flotten till nästa uthyrning, och det kostar mycket mer än en bokning.


Viktig information

Tider !
Ni har ansvaret för flotten under hela hyrestiden det betyder att vi kan ta in en städfirma ifall nästa grupp inte tycker att det ser rent ut. Det kommer ni att få betala sen, i värsta fall går det till indrivning.

Passa tiderna ! Nästa grupp vill inte vänta medan ni städar.
Om ni vill komma nån timme tidigare, kolla med oss först (Via epost, eller SMS om det är brådskande).
Vill ni bli kvar nån timme, kolla med oss först.
Vill ni lägga in saker innan, kolla med oss först.
Vi tar inget ansvar för värdesaker!



Dörrkoden
Ni låser upp dörren med koden som du fick med epost när du bokade.
Vanligtvis är koden de fyra sista siffrorna i det telefonnummer du angav när du bokade.
Skulle koden inte fungera. Skicka SMS så löser vi det.
Lägg låset på bordet innanför dörren så hittar ni det igen när ni ska låsa.


Hitta till flotten
Klicka på den plats ni valt så ser du en karta, och en adress när du klickar på "Hitta hit" på den sidan.

Stenkajen

Östra bryggan

Stadsträdgården

Ultuna

Sjugranar udde

Norsholmen

Skokloster


Har ni beställt uppvärmning?
Om ni inte passar tiden så får ni den temperatur som är när ni kommer. Vi står inte och väntar kvar. Ni har enbart betalt för den tid det tar att värma upp.
Ni får själva underhålla temperaturen. Läs instruktionerna om ni funderar över hur aggregatet fungerar.


Ska ni värma själva?
Läs instruktionerna längre ner, det kan vara svårare än ni tror och det kan ta tid ifall ni inte gör rätt från början..


Det som ingår och inte
Bra att veta så ni slipper släpa med er sånt som redan finns:

Bastuflotten

Badflotten


Checklista för festen
  1. När ni låst upp, lägg låset inne på bordet närmast dörren. Då försvinner det inte.
  2. Beroende på flotte; Veva inte ut markiserna längre än till räcket så håller de. Blåser det mycket, undvik markiserna helt.
  3. Se till att det finns sopsäckar framme så slipper ni sortera sopor sent i mörkret. En säck för flaskor, en för pantburkar och en för tomma matförpackningar (utan matrester).



Checklista vid hemgång
  1. Låt det brinna ut i aggregatet. Häll inte vatten i aggregatet!
  2. Släck lampan och kolla så att det inte glöder någonstans där det inte ska brinna, t.e.x. under bänkarna i omklädningsrummet. (Det är förbjudet att röka inne men tyvärr så bryr sig inte alla om det)
  3. Ta in parasollet/veva in markiserna och ta in veven.
  4. Ta in grillgaller.
  5. Finns det fönster, stäng och lås det.
  6. Ta med de sorterade sopsäckarna och lämna dem vid någon soptunna en bit ifrån flotten.
  7. Stäng och lås dörren. Man kan behöva lyfta i dörrhandtaget för att få i låset igen.



Instruktioner


Vanliga frågor och svar

Jag har inte fått någon bekräftelse på att det är bokat, är allt okey?
Vi skickar ut en bekräftelse med epost och det är instruktionerna om hur du betalar när du precis har bokat. Den skickas vanligtvis redan samma kväll, om du inte har bokat väldigt sent, då kommer den dagen efter.

Om du inte hittar bekräftelsen i inboxen, kolla i spamboxen om du ser något där. Har det gått ett par dagar sen du bokade, skicka SMS.

Jag har betalt men inte fått något hyresavtal än?
Vi skickar avtalet med epost när betalningen har kommit in. Det brukar bli nästa bankdag men ibland kan det av praktiska skäl dröja nån dag extra då vi väntar och istället skickar till flera olika kunder samtidigt.

Om det har gått tre bankdagar så kan du skicka en fråga med epost, alternativt SMS, för att se vad som hänt.

Kan vi beställa uppvärmning efteråt?
Skicka epostförfrågan om det så får vi se ifall vi kan ordna uppvärmning åt er. Är det med kort varsel så kan det bli svårare, speciellt om det gäller badtunnan.
Se prissidan för aktuellt pris.

Jag vet inte om vi valt uppvärmning?
Kolla i epostbekräftelsen

Jag vet inte vilken plats vi valt?
Kolla i epostbekräftelsen eller hyresavtalet.

Hur kommer vi åt kommunens gästhamnsduschar och toaletter?
Hör av er några dagar innan till hamnen@uppsala.se för att få reda på hur ni kommer in.
Det finns dock några offentliga (olåsta) toaletter i samma hus.

Kan vi ha flotten nån timme längre eller nån timme tidigare?
Det kan gå bra att komma lite tidigare eller bli kvar ett tag. Skicka förfrågan med epost eller SMS om det brådskar.

Viktigt! Läs mer om Tider längre upp.

Kan vi lägga in saker innan?
Skicka förfrågan med epost eller SMS om det brådskar. Vi tar inget ansvar för värdesaker.

Hur får man igång duschen på bastuflotten?
Med vredet innanför dörren. Läs instruktionerna ovan så hittar ni mer som är bra att veta.

Vi behöver låsa. Var ligger låset?
Om ni beställt uppvärmning så kommer ni till en upplåst flotte och då ligger låset på bordet direkt innnanför dörren.